4e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 4e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

4e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Vandaag alweer de 4e therapiedag, jeetje wat gaat het snel !

Nick ging vandaag snorkelen met Gabrielle van de kidsclub. Ze hebben een schorpioenvis gezien en 2 zeeduivels. Hij weet inmiddels veel te vertellen over de verschillende vissen.. erg leuk !

Anouk is vandaag veel bezig geweest met klokkijken en rekenen. Anouk probeert haar grenzen op te zoeken bij Paul. Een goed moment voor Paul om duidelijk te maken wie Anouk is als persoon en wat haar gedrag is. Ook buiten de therapie geven we dat duidelijk aan. Voor ons ook een leerproces..

Toen Anouk binnen aan het werk was hadden wij een workshop van Ricarda over Sensorische integratie. Eerder waren we daar niet zo mee bezig geweest maar aangezien Anouk wat onrust in haar lijfje heeft adviseerde Paul om hier naartoe te gaan. We waren de enige ouders en dat was fijn omdat we het met Ricarda dan ook specifiek over Anouk konden hebben. Anouk friemelt graag en wil eigenlijk altijd wat in haar handen hebben. Het zijn eigenlijk prikkels die "bevredigd" moeten worden. Anouk heeft dit echt nodig. Advies is om Anouk op verschillende manieren die prikkels te laten verwerken, bv met klei, zand, kaarten enz. en dit regelmatig aan te bieden. Langzaam kunnen we het dan gaan afbouwen en dan zou die behoefte ernaar minder moeten worden. Ook hebben we nog wat andere tips gehad waar we mee aan de slag gaan..

Na de therapie wilde Anouk heel erg graag naar de zeeleeuwenshow. En daarna hebben we ook nog even de dolfijnenshow gekeken. GeeGee deed mee met de show en die blijft favoriet bij Anouk. Ze heeft dan ook vol bewondering gekeken hoe goed ze de show deed en ze heeft GeeGee volop aangemoedigd..

Daarna terug gelopen naar Kontiki en onderweg nog lekker een ijsje gegeten. We horen dat het in Nederland erg nat is. Hier hebben we soms ook een bui maar die is maar een paar minuten en het blijft dan gewoon lekker warm. Wij genieten dus maar extra hier.. :-)

Tot morgen maar weer..
Liefs van ons 4 !

Anouk

Anouk is een meisje van 11 jaar met het syndroom van Down. Naast haar Downsyndroom is ze geboren met een hartafwijking, oogafwijking, traanbuisafwijking en een gebitsafwijking. Ze heeft in haar jonge leventje al veel megemaakt waaronder 10 operaties. Ondanks dat doet ze het erg goed ! Ze zit in groep 6 van de reguliere basisschool bij ons in de buurt. Ze kan al goed lezen en schrijven, rekenen vind ze erg moeilijk. Anouk heeft haar A en B zwemdiploma en zwemt nu nog wekelijks voor haar zwembrevet.. Het is een vrolijke meid die weet wat ze wil !

Actief sinds 13 Dec. 2014