3e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 3e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

3e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Vandaag de 3e therapiedag en tevens dockdag voor Nick ! Dat wil zeggen dat hij vandaag mee op het dock mocht kijken. Eerst is Anouk met Paul en Dewi mee naar binnen gegaan om te werken. Ze zijn vandaag met klokkijken bezig geweest. Toen het tijd was om naar het dock te gaan mocht Nick met ze mee. Hij had er veel zin in ! Hij mocht de dolfijntrainster helpen en natuurlijk ondertussen Kanoa aaien :-) Deze keer was Anouk de dolfijntrainster en gisteren Babette. Ook toen Anouk moest werken op het dock mocht Nick lekker met Kanoa bezig zijn. Hij genoot er echt van !
En Anouk genoot natuurlijk ook volop toen zij met Kanoa aan het zwemmen was..

Na de therapie hebben we altijd een nagesprek met Paul. Ondertussen gaat Anouk dan opruimen met Dewi. Paul is psycholoog en kijkt met hele andere ogen naar Anouk dan wij. Hij gaf ons alt tip om een duidelijk onderscheid te maken tussen Anouk als persoon en wat haar gedrag is. En om duidelijk aan te geven dat je bepaald gedrag niet goedkeurt maar dat dat niet wil zeggen dat je Anouk als persoon niet goedkeurt/lief vindt. En voor mij de tip om mijn gevoel vaker los te laten als ik consequent tegen haar moet zijn (de therapie is dus niet alleen voor Anouk ;-) ) Dit is natuurlijk het verhaal in een notendop.. Hier gaan we mee aan de slag !

Daarna hebben we wat gedronken en was het tijd voor de family swim ! Benjamin is niet het water mee in gegaan maar heeft gefilmd en foto's gemaakt. Nick is eerst alleen het water in gegaan bij Kanoa en later ben ik er ook bij in gegaan. Eerst heb ik wat gefilmd in het water met een onderwater camera. Mooie beelden heeft dit opgeleverd ! En daarna heb ik ook lekker even met Kanoa en Nick gezwommen. Het blijft een mooie ervaring om met zo'n geweldig en groot dier in het water te mogen zijn ! En dan is Kanoa eigenlijk nog maar een "kleine" dolfijn.. Voor we het wisten was de tijd om en gingen we douchen en Anouk opzoeken. Die had lekker met Dewi in het Sea Aquarium rond gelopen. Daarna terug gelopen naar Kontiki en lekker wat gedronken. Daarna was het alweer tijd om te douchen en te gaan eten.

Morgen alweer de 4e therapiedag. Nick gaat met de kidclub snorkelen. Voordeel dat hij alleen in de club zit is dat hij geen duits hoeft te leren opa en oma.. Van die taal wordt hij een beetje gek zegt hij ! ha ha..

Benjamin en ik hebben morgen tijdens de binnensessie een workshop over sensorische integratie.

De kids liggen al heerlijk te slapen en dat gaan wij zo ook doen..
Maar voor jullie; goede morgen ! Fijne dag ! Carpe Diem :-)

• 08 Januari 2015 - 08:29

Marion Hurkmans :

Gaaf dat het zo goed gaat! Ja, Paul zet je wel aan het denken hè? !! Succes! ! X

• 08 Januari 2015 - 09:15

Lisette:

Wat is het weer leuk om iedere ochtend een nieuw verslagje te kunnen en mogen lezen! Zo te lezen genieten jullie weer volop en is Anouk lekker aan de slag. Op de foto's ziet het er weer prachtig uit! Enjoy, xx

• 08 Januari 2015 - 14:21

Karin :

Jeetje Nick wat ben jij een bofferd zo met die dolfijnen zwemmen, gaaf hoor!
    Lekker genieten daar in de zo'n, hier regent het. Groetjes daar en tot gauw!

• 08 Januari 2015 - 16:17

Nancy Slaats:

Wat een leuke verslagjes en mooie foto's. Wij kijken geregeld even naar wat jullie ondernemen.
    Veel plezier en succes verder. Groetjes Nancy en Marit.

• 08 Januari 2015 - 19:35

Jan Mathijssen:

Hoi Nicolle, Ben,

Weer fijn om alles te lezen. De gewenste therapeut. De tips ook voor de ouders. Het genieten en natuurlijk het mooie weer. Zijn/worden 2 mooie therapie weken.

• 08 Januari 2015 - 20:51

Oma En Opa:

Ja we blijven leren wij ook nog fijn te horen dat de gesprekken goed gaan weer mooien foto, s
    groetjes kl oma en opa heel veel knuffels en xxxx we houden van jullie alle 4

Anouk

Anouk is een meisje van 11 jaar met het syndroom van Down. Naast haar Downsyndroom is ze geboren met een hartafwijking, oogafwijking, traanbuisafwijking en een gebitsafwijking. Ze heeft in haar jonge leventje al veel megemaakt waaronder 10 operaties. Ondanks dat doet ze het erg goed ! Ze zit in groep 6 van de reguliere basisschool bij ons in de buurt. Ze kan al goed lezen en schrijven, rekenen vind ze erg moeilijk. Anouk heeft haar A en B zwemdiploma en zwemt nu nog wekelijks voor haar zwembrevet.. Het is een vrolijke meid die weet wat ze wil !

Actief sinds 13 Dec. 2014