2e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 2e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

2e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Bedankt allemaal voor de reacties ! Erg leuk om te lezen !

Vandaag alweer de 2e therapiedag. Paul had gisteren aan Anouk gevraagd wat zij nog graag zou willen leren. Daar had ze toen geen antwoord op. Ze heeft er goed over nagedacht en in eerste instantie wilde ze graag dat Paul haar leerde dansen en zingen.. Ha ha.. Maar na wat doorvragen zei ze dat ze graag beter wil leren rekenen en klokkijken want dat vind ze lastig. Daar gaan ze dus de komende tijd ook aan werken. Tijdens de binnen sessie hebben ze weer vooral gewerkt aan de motoriek. Buiten op het dock zijn ze meteen met sommen aan de gang gegaan. In het water heeft ze weer genoten van Kanoa. Paul heeft duidelijke afspraken met haar gemaakt om te voorkomen dat ze weer haar eigen "ding" ging doen. Maar er was zeker ook ruimte voor een grapje ! Leuk om dit op een afstandje te mogen aanschouwen :-)

Na de therapie hadden we weer een nagesprek met Paul. We hadden op zijn verzoek wat video opnames gemaakt van Anouk op bepaalde momenten. Die hebben we samen bekeken. Hij gaf ons al wat tips waar we mee aan de gang kunnen.

Daarna nog wat rondgelopen bij het Sea Aquarium en toen naar Dolphin Suites gegaan voor een happy hour met alle therapie gezinnen. Naast ons is er nog maar 1 Nederlands gezin dat momenteel de therapie volgt. De rest zijn allemaal Duitse gezinnen. Vanuit daar terug naar Kontiki gelopen om even tot rust te komen en daarna te douchen en eten.

Morgen na de therapie gaan we eerst een workshop volgen over sensorische integratie. Gezien Anouk's onrust in haar lijfje kan dit wel leerzaam zijn. Daarna is het tijd voor de family swim. Nick mocht kiezen of hij alleen met Kanoa wil zwemmen of dat hij wil dat ik (Nicolle) met hem mee ga, hij koos voor het laatste.. Samen zwemmen morgen dus en papa kan mooi foto's maken en filmen..

Morgen weer een leuke leerzame dag voor de boeg dus..
Tot de volgende blog !
Groetjes van ons 4

• 07 Januari 2015 - 10:57

Opa En Oma:

Goeie morgen allemaal,
    Wat een leuke foto's weer, die smile van oor tot oor die doet het toch wel.
    Gaaf Nick dat je nu ook met Kanoa mag zwemmen ik ben er bijna een beetje jaloers op.
    En niet te bruin worden Nick anders kennen we jou niet meer terug als je thuis komt.
    Hoe gaat het verder met de kidsclub Nick? Moet je al een beetje Duits leren.
    We zijn wel een beetje jaloers op Mama omdat ze met jou mag gaan zwemmen.
    Veel plezier vandaag en we kijken al weer uit naar de volgende foto,s.
    Knuffels van opa en oma. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Januari 2015 - 20:38

Tante Tiny En Ome Gerrit:

Wat leuk om te zien dat jullie zoveel plezier hebben.
    Geniet er van zo lang het kan.
    Wat een geweldige foto,s.
    Groetjes van uit Tilburg

• 07 Januari 2015 - 20:47

Ome Jan En Tante Ida:

Wij hebben net de foto,s gezien ze zijn mooi.
    Wij wensen jullie nog veel plezier.
    En geniet er van.succes verder met de therapie.
    Groetjes

• 21 Januari 2015 - 21:28

Lidia:

wat fijn dat Anouk zelf kan aangeven wat ze wil verbeteren. Knappe Anouk!! Ik heb weer genoten van de mooie foto's Nicolle; heerlijk om te zien dat snoetje van Anouk.

Anouk

Anouk is een meisje van 11 jaar met het syndroom van Down. Naast haar Downsyndroom is ze geboren met een hartafwijking, oogafwijking, traanbuisafwijking en een gebitsafwijking. Ze heeft in haar jonge leventje al veel megemaakt waaronder 10 operaties. Ondanks dat doet ze het erg goed ! Ze zit in groep 6 van de reguliere basisschool bij ons in de buurt. Ze kan al goed lezen en schrijven, rekenen vind ze erg moeilijk. Anouk heeft haar A en B zwemdiploma en zwemt nu nog wekelijks voor haar zwembrevet.. Het is een vrolijke meid die weet wat ze wil !

Actief sinds 13 Dec. 2014