Dag van vertrek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Zoals beloofd even een verslagje van gisteren.
Om iets voor 5 uur 's ochtends stond Olie (maat van Ben) voor de deur om ons naar schiphol te brengen (nogmaals bedankt Olie !) We konden goed doorrijden en waren mooi op tijd op schiphol. We hadden al boarding passen dus we konden de bagage afgeven en meteen door naar de douane. Daarna nog lekker wat gedronken en op ons gemak naar het vliegtuig gelopen.

We hebben een hele goede vlucht gehad. Weinig turbulentie en de kinderen hebben het heel goed gedaan. Anouk was moe en viel gelukkig in slaap en heeft 1,5 uur liggen slapen.. Erg fijn want als Anouk moe is dan is ze echt NIET leuk.. Na ongeveer 9,5 uur kwamen we aan op St Maarten waar we ongeveer 1 uur aan de grond hebben gestaan. Toen door naar Curacao maar dat was toen nog maar 1 uur en 20 minuten vliegen.

Bij aankomst stond de taxi voor ons klaar om ons naar hotel Kontiki Beach te brengen. Daar werden we verwelkomt met een verfrissende kokosnoot. Toen door naar onze kamers om even tot rust te komen en te douchen. Om 19.00 uur lokale tijd (in Nederland is het dan 24.00 uur) zijn we naar het restaurant gegaan om te eten. Tja.. en toen de buikjes vol waren.. vielen de oogjes dicht bij de kinderen.. :-) Dus snel naar de kamer en om 21.00 uur lagen we allemaal te slapen..

Om 1.45 uur vannacht was Anouk wakker en kwam naar ons toe. Ze is toen bij ons in bed weer in slaap gevallen en werd toen om 6.45 uur wakker, erg netjes ! Nick werd om 7.45 uur wakker ! Kanjers !

Anouk

Anouk is een meisje van 11 jaar met het syndroom van Down. Naast haar Downsyndroom is ze geboren met een hartafwijking, oogafwijking, traanbuisafwijking en een gebitsafwijking. Ze heeft in haar jonge leventje al veel megemaakt waaronder 10 operaties. Ondanks dat doet ze het erg goed ! Ze zit in groep 6 van de reguliere basisschool bij ons in de buurt. Ze kan al goed lezen en schrijven, rekenen vind ze erg moeilijk. Anouk heeft haar A en B zwemdiploma en zwemt nu nog wekelijks voor haar zwembrevet.. Het is een vrolijke meid die weet wat ze wil !

Actief sinds 13 Dec. 2014