7e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu 7e therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anouk Tacke - WaarBenJij.nu

7e therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

De ochtenden starten we altijd rustig op. De kinderen zijn helemaal gewend aan de tijd hier en waren pas om 8.30 uur wakker ! Dan mogen ze altijd even op de ipad spelen totdat we lekker samen op ons terras thee gaan drinken met wat lekker erbij. Rond 11.30 uur gaan we ons altijd klaar maken om te gaan lunchen zodat we tussen 12.30 en 12.40 uur richting het CDTC kunnen lopen.

Het ging vandaag weer erg goed met de therapie. Anouk pakt de veranderingen goed op en laat nog nauwelijks negatief gedrag zien tijdens de sessie. Ook buiten de therapie merken we duidelijk verschil, echt super !
Ze zijn weer volop met rekenen en klokkijken bezig geweest want dat was wat Anouk zelf graag wilde leren. Rekenen gaat goed. Klokkijken hele en halve uren ook. Kwart over en kwart voor is nog lastig, ze gaat dan vaak gokken.
Anouk heeft weer heel goed met Paul en Kanoa gedoken. Volgens Paul kijkt ze ook echt heel goed rond als ze onder water zijn. We merken wel dat het lichamelijk veel van haar vraagt want ze is extra moe naar de therapie. Meestal wil ze dan ook gewoon lekker naar de kamer om even een filmpje te kijken en tot rust te komen. Dat is ook prima. We zijn hier uiteindelijk ook juist voor de therapie !

Nick vermaakt zich ook heel goed met Gabrielle. Aangezien hij het enige kindje is past Gabrielle zich helemaal aan hem aan. Gisteren zijn ze samen bij Cabana gaan snorkelen en heeft Nick de mooie tuin en zwemvijvers van Kontiki aan haar laten zien. Vandaag hebben ze spelletjes gedaan en een stuk van de film "flipper" gekeken. Morgen hebben ze dolfijntrainer dag. Een van de dolfijntrainers gaat dan alles over dolfijnen vertellen. Een jongetje wat normaal in de ochtend naar de kidsclub gaat komt morgen in de middag om samen met Nick te zijn. De andere kinderen in de ochtend zijn nl allemaal duits.

Dat was het weer voor vandaag ! Tot morgen maar weer !
Lieve groetjes van ons 4

• 14 Januari 2015 - 22:08

Rina:

Wat fijn dat er al zo snel resultaat te merken is. Dat moet goed voelen.
    Veel succes verder en geniet van het fijne weer daar, want hier is het bar en boos.

• 14 Januari 2015 - 22:28

Jan Mathijssen:

Hoi vrienden.

Wat leuk om te lezen dat het helemaal goed gaat daar. Echt een therapie voor het hele gezin.
    Immers de ouders leren ook zo lees ik en Anouk doet het voortreffelijk. Nog maar 3 dagen en dan is de therapie weer voorbij. Geniet er van.

• 15 Januari 2015 - 12:58

Hans Kuijpers:

Hoi familie Tacke,
    de reisverslagen bij gelezen en het is mooi om te zien welke vorderingen Anouk ook nu weer maakt. Dat ze haar grenzen zoekt is heel erg bekend. Ook is het heel goed om te lezen dat jullie ook weer jullie eigen leermomenten hebben.
    Is Kanoa nu wel elke dag bij "de les". Met Paul hebben jullie een van de beste therapeuten dus de voorwaarden om met een volle rugzak terug te komen is aanwezig.
    We wensen jullie nog een paar hele mooie dagen en gezien het weer hier het advies gewoon daar blijven.

Hans Kuijpers,
    voorzitter stichting Tess
    Uiteraard ook namens Hannie, Danique en Sven.

• 21 Januari 2015 - 21:50

Lidia:

wat is het toch een knappert; Anouk!

Anouk

Anouk is een meisje van 11 jaar met het syndroom van Down. Naast haar Downsyndroom is ze geboren met een hartafwijking, oogafwijking, traanbuisafwijking en een gebitsafwijking. Ze heeft in haar jonge leventje al veel megemaakt waaronder 10 operaties. Ondanks dat doet ze het erg goed ! Ze zit in groep 6 van de reguliere basisschool bij ons in de buurt. Ze kan al goed lezen en schrijven, rekenen vind ze erg moeilijk. Anouk heeft haar A en B zwemdiploma en zwemt nu nog wekelijks voor haar zwembrevet.. Het is een vrolijke meid die weet wat ze wil !

Actief sinds 13 Dec. 2014